Kullen Cup 2018

Kullen Cup 14 juli 2018

DBK hälsar alla nordvästra Skånes jolleseglare varmt välkomna till Domsten och Kullen Cup, lördagen den 14 juli.

Kullen Cup är en enkel och lättsam form av kappsegling och vänder sig främst till dig som vill prova på att tävla, en Grön segling. Kullen Cup består av flera delseglingar som arrangeras av klubbar i nordvästra Skåne.

Kullen Cup seglas i klasserna: Optimist, Laser radial, Laser standard, RS Feva, Zoom 8 samt Kona One.

Ingen föranmälan behövs. Du anmäler dig på morgonen tävlingsdagen där du även betalar anmälningsavgiften på 50:-/ seglare.

Program för Domsten Kullen Cup, lördag 14 juli

9:00-9:55 Du registrerar dig i Domsten, DBK:s klubbhus ”Havsbris”, och betalar anmälningsavgiften på 50:-/ seglare.

Du ska ange ditt namn, vilken klass du seglar i (t ex optimist), vilken klubb du seglar för och vilket nummer eller annan text du har i ditt segel.

10:00 Rorsmansmöte. Här berättar vi lite om hur seglingen går till.

10:55 börjar startproceduren för första seglingen utav 3 planerade seglingar.

Prisutdelning, korv och läsk till seglarna snarast efter sista seglingen. Alla deltagare får medalj. Pris till klubben med flest deltagare under samtliga Kullen Cup regattor.

PS Du som vill hjälpa till kom ner till Havsbris kl 09:00, du behöver inte kunna segla!! DS

Publicerat den
Kategoriserat som Blog