Välkommen till DBK

Hamnen
Småbåtshamn mitt emellan Helsingborg och Höganäs. Utprickade rännor med tydliga ensmärken. Gästplatser är grön markerade. Djup cirka 2,0 meter vid normalt vattenstånd.

Hamnvärd
Domstens Båtklubb, Christian Hrabaciko, +46 70 815 30 63

Hamnservice
El, vatten, kiosk, toalett, dusch, mastkran, klubbstuga. Kom ihåg att miljöfarligt avfall deponeras på kommunens platser och inte vid vår sop-central.

Domsten o Gråläge
Villasamhälle i Helsingborgs kommun n.v. Skåne (Skåne län) beläget 10 km n.v. om Helsingborg. Domsten är ett gammalt fiskeläge och numera en attraktiv sommarort. Ortnamnet (1601 Dombstehenn) innehåller i förleden möjligen ett ord damp av ovisst ursprung. Efterleden åsyftar den stenrika stranden (vid Öresund).

Kommunikationer
Busshållplats 100 m. Domsten-Helsingborg, täta bussförbindelser.

Att se och göra
Fina badstränder, vackra promenadstigar, forngravar. Naturreservatet Kulla Gunnarstorps borg och slott 1 km. Christinelunds herrgård 1,5 km. Sofiero 4,5 km. Läs mer

Bankgiro till DBK

e-post